Forankring i kroppsøving

Den overordnede delen og Fagplanene i Læreplanverket for kunnskapsløftet LK20. Kunnskapsdepartementet legger føringer, og gir gode muligheter for å flytte deler av virksomheten ut under åpen himmel. Et av tre tverrfaglige tema i LK20 er Bærekraftig utvikling, som beskrives med følgende i tilknytning til kroppsøving:

I kroppsøving handlar det tverrfaglege temaet berekraftig utvikling om naturopplevingar med vekt på trygg og berekraftig ferdsel. Faget skal medverke til forståing for at vala den enkelte gjer, har betydning og konsekvensar for berekraftig utvikling og vern av livet på jorda både lokalt, regionalt og globalt. 

Et av kroppsøvingsfagets tre kjerneelementer er Uteaktiviteter og naturferdsel, med følgende beskrivelse:

Elevane skal bruke nærområdet og utforske naturen gjennom varierte uteaktivitetar under vekslande årstider. Naturopplevingar og trygg og berekraftig ferdsel er sentralt. I kroppsøving skal elevane få oppleve ulike kulturar innanfor friluftsliv, inkludert aktivitetar knytte til samisk kultur.

Eksempler på kompetansemål knyttet til bruk av grønne lunger

  • utforske naturen i nærmiljøet med varierte aktivitetar til ulike årstider (2. trinn)
  • utforske uteaktivitetar og samarbeide med andre under vekslande årstider i nærmiljøet (4. trinn)
  • lage og bruke kart for å orientere seg i kjent terreng (4. trinn)
  • øve på trygg og sporlaus ferdsel i naturen (4. trinn) 
  • bruke nærmiljøet og utforske lokale kulturar for friluftsliv (7. trinn)
  • gjere greie for allemannsretten under ferdsel og opphald i naturen (7. trinn)
  • gjennomføre friluftsliv til ulike årstider, òg med overnatting ute, og reflektere over kva naturopplevingar kan ha å seie for ein sjølv og andre (10. trinn)
  • vurdere risiko og tryggleik ved ulike uteaktivitetar, forstå og gjennomføre sporlaus og trygg ferdsel (10. trinn)